Matthijs van Nieuwkerk is sinds 2005 presentator van het dagelijkse VARA programma De wereld draait door. Hij begon zijn carrière achter de schermen als hoofdredacteur van Het Parool en AT5. In 2002 was hij kortstondig netcoördinator bij de Publieke Omroep. Zijn eerste optreden voor de schermen was als presentator van het VARA late night-programma De Gids. Verder heeft hij een kortstondige samenwerking gehad met Felix Rottenberg bij het vernieuwde NOVA en presenteerde hij voor de NPS o.a. het vooravondprogramma TV3 en de Popquiz à gogo, waarvan de afgelopen jaren de diverse 'Spin-offs' (de TOP2000 en de TOP2000 in concert) een enorm succes zijn geworden. Voor de VPRO presenteerde hij vijf jaar lang samen met Wilfried de Jong het eveneens populaire live-sportprogramma Holland Sport.

Holland Sport won in 2006 de zilveren Nipkov Schijf. Matthijs van Nieuwkerk werd in 2006, 2007, 2008 en 2009 genomineerd voor de Zilveren Televizier Ster (mannelijke televisiepersoonlijkheid van het jaar) en won in 2007 met De wereld draait door de Gouden Televizier-ring voor het beste televisieprogramma. Hij won eveneens de Beeld en Geluid Award voor Televisiepersoonlijkheid van het jaar 2007 (voorheen Gouden Beeld). November 2009 ontving hij van het mannenblad JFK de Greatest Man Award.

- Sluiten -

Matthijs van Nieuwkerk